Witajcie. Dziś opisze wam dwie szlifierki stołowe co posiadam na stanie. Dla informacji materiał nie jest w żadnym sposobie sponsorowany. Każde narzędzie kupuje za własną kase😊

 

 

            Każdy który zaczyna coś działać czy to w metalu czy w drewnie potrzebuje od czasu do czasu naostrzyć wiertło czy dłuto. Głównie robi to na szlifierce stołowej. Ja posiadam 2 szlifierki stołowe firmy magnum. Są to modele MD-125 i MD-150/50    

MD150/50

MD-125

 

 

                MD-150/50 to szlifierka stołowa z kamieniem i pasem ściernym. Po zakupie dostajemy dobrej jakość tarcze, ale kiepski papier. Ja od razu zmieniłem go na cyrkoniowy. Po zmianie papier stawia większy opór i ma czasami problem aby wystartować. Ale szlifierka działa bez problemu jak pchnie się trochę papier albo poluzuje naciąg.

 

Zalety:

-Cena 248 zł

-Stabilność (nie wpada w drgania)

-Dobrej jakości kamień szlifierski

Wady

-Słaby silnik

 

MD-125 szlifierka stołowa Z 2 kamieniami. Jedna z podstawowych szlifierek w warsztacie do ostrzenia wierteł, noży, elektrod tig, siekier. Obecnie posiadam ją ponad 2 lata i zapłaciłem za nia coś koło 140-170 zł. Jest słabsza od MD-150/50 ale nie raz u mnie dostała po tyłku😊

 

Zalety:

-Cena

-Wytrzymałość ( 2 lata bez awarii)

Wady

-Duże drgania

-Słaby silnik

 

 

Reasumując dla osoby która zaczyna przygodę z majsterkowaniem czy potrzebuje sprzętu sporadycznie lub mało warsztatowo (bez pracy ciągłej 8 godz) Mogę z czystym sumieniem polecić md-125. Co do Md150/50 to o ten naciąg pasa i słaby start silnika no nie do końca mogę polecać.  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Magnum 204 alu synegria

Stoły dla znajomych