Witajcie po długiej przerwie :) :)
Dziś opis i przemyślenia odnośnie 2 szlifierek kątowych.


Pierwsza na warsztat  pójdzie szlifierka z Biedronki moc niby 710W w co nie wierzę.  Jej koszt to 99 zł.


Szlifierka po prostych testach okazała się bardzo słaba jak i nadająca się do delikatnych prac.
Wg mnie zalecane tarcze do niej to:
- do cięcia 125x1 na 125x1.6 wręcz momentalnie się grzała
- do szlifowania tarcze 115, nie zakładajcie na nią tarcz 125 zamęczycie przekładnię!!!!
- lamelka max 115
- dysk do papieru odradzam
- szczotka druciana założyłem 50 i szybko zdemontowałem.

Poniżej porównanie nakrętek mocujących szlifierki z Biedronki a czerwonej Makita.

Po lewej stronie Biedronka po prawej Makita.




Teraz druga szlifierka czerwona Makita koszt 142 zł.

 Powiem tak, ma niby 570W, a jest większa od tej z Biedronki 
Czerwona Makita nie boi się lamelek ani dysku do szlifowania, ma łatwy dostęp do szczotek, przekładnia nie grzeje się jak w biedronkowej. Jak dla majsterkowicza polecam. Ale podam teraz tarcze jakie uważam do niej za dobre:
- do cięcia 125x1 125x1,6
- do szlifowania 125, ale jednak ja osobiście uważam, że 125 do szlifowania to do szlifierki typu jaszczur najlepiej, a do tych małych jednak polecam 115
- lamelka 125
- dysk szlifierski 125
- szczotka druciana 50-70 (70 jednak nie do długiej pracy)


Porównując obie szlifierki dla majsterkowicza uważam że obecnie czerwona Makita będzie służyła i służyła czy to majsterkowiczowi czy np do blacharki i ślusarki (warunek osoba pracująca z głową).


Mam nadzieje, że ten wpis Wam się podobał i ocenicie go, bo nie boję się krytyki. 
W następnym wpisie opisze Wam  dwie spawarki na start i naukę spawania.

Komentarze

  1. Super, podob mi się twój blog- krótko i N temat bez bajerowania.
    Jednak prosiłbym Cię o sprawdzenie szlifierki 1200w Parkside, pod kątem szlifowania garnkiem betonu ;)
    Zdrowia życzę

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, podob mi się twój blog- krótko i N temat bez bajerowania.
    Jednak prosiłbym Cię o sprawdzenie szlifierki 1200w Parkside, pod kątem szlifowania garnkiem betonu ;)
    Zdrowia życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jeśli chodzi o parksida 1200 to kolega miał i nie był zadowolony

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Stoły dla znajomych

Magnum 204 alu synegria