Spawarka Magnum MIG 190 II MMA



Witam

Przedstawiam wam dziś moja recenzje migomatu Magnum 190 II. Magnumka może spawać jako klasyczny migotam ewentualnie jako spawarka MMA. Więc  dlaczego jeśli posiadałem mały inwenter zdecydowałem się na miga. Oto powody:
      1)      Możliwość spawania cienkich blach np. rury wydechowe czy progi w aucie.
      2)      Łatwość spawania jak i lepsza jakość.
Migomat ten wybrałem po długich namysłach i poszukiwaniu w sieci. Jako że magnumka ma obecnie już wyspawane 2 rolki drutu to mogę coś o nim powiedzieć.  Jako mig do domu jest to sensowny wybór bo jest na 230 a nie na 400. Tylko minimalne zabezpieczenie aby muc spawać na pełnej mocy to B20 owszem na słabszym zabezpieczeniu pospawamy ale np. na B16 można spawać max 140 amper.  Co w zupełności wystarcza do spawania max 5 mm blachy kątownika.  Recenzje spawarki MMA  PowerUPa można znaleźć na stronie pana Fleksa <tutaj> i to tam  odsyłam odnośnie spawarki MMA.
Nie każdy może sobie pozwolić na wydanie prawie 2000 zł na spawarkę. Jeśli miała by być używana sporadycznie to bardziej  polecam mały inwenter nawet chiński niżeli migotam. Chyba że planujemy sami spawać  wydech czy cienkie blachy. Owszem teoretycznie istnieje możliwość spawania elektroda takich blach ale mi osobiście się to nigdy nie udało. Czy mam zastrzeżenia co do Magnuma, owszem na dzień dobry pasuje zmienić sobie dysze prądową jak i łuskę. Bo oryginalne nie są niestety dobrej jakości.




Zalety miga:
-Prosta nauka spawania.
-Lepsza jakość spoin.
-Spawanie cienkich blach.
Wady miga Magnum 199II:
-Gabaryt(urządzenie jest dużo większe od spawarki MMA i zawsze musimy mieć butle).
-Możliwość założenia max 5 kg szpuli z drutem( ale nie okłamujmy się może to być też zaleta)


Na co zwracać uwagę przy zakupie migomatu:
Solidny podajnik drutu. Wq mnie minimum to 2-rolkowy taki jak jest w magnumce.

Euro złącze. To duża wygoda dla nas jako użytkowników. Owszem są migotamy bez niego ale tam mamy przewód spawalniczy długości max 2,5 m a na euro są to przewody do 5 m. W standardzie dostaje się do tego migomatu 3 m kabel ale ja obecnie używam 4 m.


Co nam potrzebne jeszcze jest do zaczęcia spawania. Oczywiście gaz osłonowy w moim przypadku jest to mieszanka.

Jak i musimy zadbać o nasze bezpieczeństwo  czyli maska lub przyłbica.
Obecnie będzie robiony pod niego wózek ale to temat na inny wpis.


Czy kupił bym jeszcze raz ten migotam. Oczywiście  że tak w tej cenie mamy do wyboru jeszcze Shermana lub Ideala. Jako że testowałem pozostałe migotamy to z czystym sercem mogę polecić do domu i blacharki tego magnuma.








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Stoły dla znajomych

Magnum 204 alu synegria